czwartek, 9 września 2021

Zimową porą taka sałatka jest bombą witamin ,wyjątkowo smakuje i jest wyśmienita do duszonych czy smażonych mięs. Ja i mąż Italiano uwielbiamy nawet spożywać ją na kolację jako dodatek do naszego makaronu. Przygotowanie sałatki jest bardzo proste. Zapraszam na przepis.



 Sałatka szwedzka na zimę

Składniki

2 kg ogórków gruntowych

3 cebule 

3 marchewki

Zalewa

1 litr wody

1 szk. octu 10%

1 szk. cukru

Przyprawy

ziele angielskie, gorczyca, pieprz czarny w ziarnach

Przygotowanie

Ogórki pokroić w plastry i zalać 1 litrem wody osolonej 1 łyżką soli, pozostawić przykryte na 5 godz.

Następnie ogórki odsączyć z nadmiaru wody . Cebule pokroić w półksiężyce, marchewkę pokroić w plastry. Wszystko to wymieszać z ogórkami. Przygotować słoiki czyli poddać sterylizacji w piekarniku (100stopni przez 15 minut)lub sparzyć wrzątkiem. Do każdego słoika wrzucic 3 ziarna ziela angielskiego 2 ziarna pieprzu czarnego i 0.5 łyżeczki gorczycy .Przygotować zalewę, zagotować wodę z ostem i cukrem. Słoiki napełnić sałatką ,zalać ciepłą zalewą, zakręcić wieczka i pasteryzować 20 minut od momentu zagotowania się.

Zapraszam was na mojego facebooka gdzie dodaję wszystkie moje przepisy.

Polub mnie na Facebook

Zapraszam do obejrzenia filmu ,krok po kroku jak zrobić ten przepis oraz do subskrybowania mojego kanalu





2 komentarze:

Sałatka letnia do grilla

 Taką sałatkę możesz robić całe lato na każdą okazję. Jest pyszna i pasuje do każdego dania.Z kilku składników wyczarujesz ten pyszny dodate...